Themaconcert Dans

Op zaterdag 26 maart jongstleden heeft Harmonie Oefening haar jaarlijkse Galaconcert gegeven ter gelegenheid van de opening van de Dorpsweek in Standdaarbuiten. Dit keer stond het concert in het teken van dans.

Speciaal voor deze gelegenheid was een professioneel danspaar uitgenodigd om de diverse uitvoeringen van leerlingen- en hoofdorkest te verlevendigen. De muziekstukken werden steeds van tekst en uitleg voorzien door Peter Dingenouts, de spreker van die avond.

Nadat de avond was geopend door de voorzitter van de Dorpsweek en de voorzitter van Harmonie Oefening de avond had ingeleid, was het de beurt aan het leerlingenorkest o.l.v. Claudy van Bokhoven om het spits af te bijten. Het orkest voerde drie danswerken uit en bij één van deze werken gaf het danspaar een demonstratie.

Het leerlingenorkest maakte hierna plaats voor het hoofdorkest van Oefening o.l.v. Mark van Mil. Het orkest opende met het stuk Lord of the dance, een stuk wat een jaar eerder een groot succes was en tevens uitstekend in het thema dans paste. Hier opvolgend werd het stuk Shalom! en Dixieland uitgevoerd. Bij dit laatste werk vormde enkele leden van het orkest een kleine band voor het orkest.

De de pauze werd het concert voort gezet met wat lichtere werken. Het leerlingenorkest vervolgde haar concert met drie nummers en kregen als beloning een groot applaus van het aanwezige publiek.

Het hoofdorkest speelde eveneens nog drie werken en sloot het muzikale gedeelte van de avond af met Happy Feet waar het danspaar voor de laatste maal haar kunsten vertoonde.

Na een daverend applaus en een toegift van het orkest sprak de burgemeester nog enkele bemoedigende woorden en was het tijd voor een Amerikaanse veiling. Harmonie Oefening wilde op deze manier op een ludieke wijze het orkest en enkele leden voor veiling aanbieden. Dit bleek een gouden greep van Harmonie Oefening te zijn.

De avond werd afgesloten met muziek en een enkele dans van de aanwezigen.

,