Geslaagd Galaconcert 2010

Ter gelegenheid van al weer de 35e Dorpsweek in Standdaarbuiten opende Harmonie ‘Oefening’ de feestweek traditie getrouw met haar Galaconcert. Dit maal met een thema van twee uiterste, te weten klassiek en bigband.

Ook voor Harmonie ‘Oefening’ bleek het de 35e keer te zijn dat ze haar medewerking verleende aan de Dorpsweek. Louis Koevoets, voorzitter van stichting Dorpsweek, had voor de gelegenheid het allereerste programmaboekje uit zijn archief had opgezocht als bewijs hiervan.

Na de officiële opening was het de beurt aan het opstaporkest van ‘Oefening’. De leerlingen in dit orkest zijn het resultaat van een succesvolle en uitgebreide ledenwerving van afgelopen jaar. Ook dit jaar zal de basisschool weer worden bezocht om kinderen warm te maken voor de harmonie. Het opstaporkest had twee nummers op het programma staan om het spits mee af te bijten.

Het opstaporkest maakte vervolgens plaatst voor het hoofdorkest van ‘Oefening’. Het orkest begon met het een klassiek programma en opende met het nummer Verdi’s Triumphs. Enkele bekende werken van deze bekende componist passeerde hierbij de revue. Daarna volgende het zeer gevoelig nummer Nimrod en het voor de muzikanten zeer zware maar mooie concertwerk Tsar Boris. Het klassieke programma werd afgesloten met het stuk Folks Dances, een leuk en vlot nummer.

In de pauze werd het uiterste van alle leden gevergd doordat de complete zaal om diende te worden gebouwd, zodat het de uitstraling van een nachtclub kreeg. Ook nam het orkest plaatst in een andere opstelling, te weten die van een bigband en moest dus ook het podium worden verbouwd.

Het lichtere deel van het programma werd kleur gegeven door het leerlingenorkest van Harmonie ‘Oefening’. Zij speelde onder meer de stukken A Summer Holiday en 3 pops 4 you.

Feeling Good, de versie zoals de bekende zanger Michael Bublé ten uitvoer brengt, was het openingswerk van het hoofdorkest voor het bigband gedeelte. Het stuk begon met een openingssolo voor altsaxofoon, één van de nog vele mooie solo’s en improvisaties die daarna nog zouden volgen.

Na Feeling Good volgende Take the A train, één van de bekendste nummers van Duke Ellington en zijn bigband. In dit nummer werd door enkele muzikanten een mooie improvisatie ten gehore gebracht dat het publiek er toe bracht al tijdens het muziekstuk met een applaus te belonen.

Het programma vervolgde met het nummer Duke Ellington in Concert en eindigde met het vlotte en spetterende nummer Big Band Boogie van Kees Vlak. Ook in dit nummer lieten een viertal muzikanten zich met hun improvisatie van hun beste kant zien aan het publiek. Ook ditmaal beloond door een applaus.

Op verzoek van de voorzitter van Harmonie ‘Oefening’ gaf het orkest nog een kleine toegift. Vervolgens werden enkele personen door de voorzitter bedankt met een bloemtje. Onder meer dirigent Claudy van Bokhoven die haar uiterste best heeft gedaan het beste in de muzikanten naar boven te brengen.

Ook de meiden Veerle en Liene werden door de voorzitter bedankt. Zij waren door de vereniging gevraagd mensen naar hun plek te begeleiden en bij het Bigband gedeelte te zorgen voor de drankjes voor het publiek.

Na het muzikale gedeelte bleef het nog lang gezellig in de Standaard en konden de gelukkig prijswinnaars van de loterij hun prijzen komen ophalen.

Foto’s van de avond zullen wanneer beschikbaar verschijnen in het fotoalbum op deze site!

,
4 reacties op “Geslaagd Galaconcert 2010”
  1. Deze is eigenlijk bedoelt voor ‘Sportief weekje oefening’, maar daar kan ik niet op reageren.

Het is overduidelijk dat je niet bij de finale aanwezig was Hans,
    Oefening is namelijk WEL in de prijzen gevallen!

Tweede prijs voor de ongeoefende bij de tennis, volgend jaar gaan we voor de eerste prijs!

2. Je hebt gelijk! Goed gedaan! Was natuurlijk wel onder een andere naam en niet allemaal spelend lid van ‘Oefening’ 😉

Maar akkoord, complimenten van mijn kant voor het resultaat.

3. Oh en reacties zijn inmiddels mogelijk op het bericht ‘Sportief weekje Oefening’….

Reacties zijn gesloten.