Oefening zoekt nieuw talent!

De jeugd heeft de toekomst. Dit geldt ook voor een vereniging als Harmonie Oefening. Dankzij de nieuwe aanwas van muzikanten, kunnen er ook in de toekomst prachtige concerten blijven plaatsvinden.

Dat is waarom het vinden van nieuwe leden bij Oefening hoog op het prioriteitenlijstje staat. Om mensen over te halen zich te storten op de mooie wereld van muziek, bezoek de harmonie ieder jaar de basisschool in Standdaarbuiten. Zo ook dit jaar. Verder werd ook de basisschool in Noordhoek met een bezoek vereerd. Dit alles vond plaats op vrijdag 13 april 2012.

Tijdens het scholenbezoek werden de groepen 5 tot en met 8 bezocht. Door het houden van een leuke muziekquiz werden de leerlingen daar warm gemaakt. In de klas was ook de mogelijkheid om de vele verschillende instrumenten uit te proberen. Kinderen die al op de harmonie zitten, mochten daarbij een stukje voorspelen aan de rest van de klas om te laten zien hoe leuk muziek maken kan zijn.

Dit jaar is het ook mogelijk om proeflessen te volgen. Als kinderen het lesbezoek van de harmonie zo leuk vinden, kunnen ze zich hier voor opgegeven. Ze kunnen dan in een paar gratis lessen van leden van Harmonie “Oefening” een instrument naar keuze uitproberen en een liedje leren spelen. De moeite waard dus om te proberen!

Kinderen die na de proeflessen nog enthousiast zijn, kunnen lid worden van Harmonie “Oefening”. Speciaal voor nieuwe leden is er een eigen orkest: The Music Factory. In dit orkest zitten alle beginnende muzikanten bij elkaar. Je leert zo op een leuke manier met vaak leeftijdsgenoten muziek te maken. Ook worden er vele leuke activiteiten georganiseerd.

Tijdens het scholenbezoek in Standdaarbuiten zijn enkele foto’s gemaakt. Je vindt ze in ons foto-album of via onderstaande knop.

[button link=”https://harmonieoefening.nl/fotoalbums/2012-2/voorspeelavond-2012/” color=”orange”] Naar de foto’s[/button]

.