Pinksterkamp 2009: een reis rond de wereld

599739929_5_5yps

Al jarenlang is het traditie om met Pinksteren gezellig met de jeugd op muziekkamp te gaan. In het begin bestond de groep vooral uit leden van Harmonie Oefening, de laatste jaren is het aantal deelnemers van andere verenigingen echter steeds verder uitgebreid. De deelnemers van dit jaar kwamen naast Standdaarbuiten uit Fijnaart en Stampersgat. Het kamp werd gehouden op het scoutingterrein in Oud-Gastel.

Oefening vaardigde dit jaar 4 mensen af (waarvan twee personen in de leiding van het kamp). In totaal gingen 14 kinderen en 12 personen voor de leiding mee.

Thema Traditiegetrouw wordt er aan het pinksterkamp een thema gehangen waar vervolgens alle activiteiten tijdens het lange weekend worden gekoppeld. Twee jaar geleden (vorig jaar kon door omstandigheden niet doorgaan) was het thema geheim agent.

Dit jaar stond alles in het tekenen van een reis rond de wereld. Elk kind maakte onderdeel uit van een team en kreeg een paspoort waarin stickers konden worden geplakt. De stickers waren te verdienen door het winnen van verschillende spellen.

Uiteindelijk behaalde het rode team met als leiding Laurien en Wendy de meeste stickers en waren dus de grote winnaars van het Pinksterkamp 2009. Het team van Sophie (Harmonie Oefening) en Loes (met onder meer lid van Oefening Michiel) werd tweede, het team van Joost en Maureen derde. Tot slot werd het met Harmonie Oefening leden Marieke (leiding) en Vivianne helaas vierde.

Verkiezingen Naast de themaspellen werd ook deze editie weer een mister en miss Pinksterkampverkiezing gehouden. Aan de verkiezing was een hele wedstrijd gekoppeld die draaide om wat een pinksterkampganger allemaal moet kunnen. Bij de Misterverkiezing ging het uiteindelijk om Oefeninglid Michiel en Sem. Jammer genoeg voor Harmonie Oefening won Sem de titel. We kunnen echter trots zijn op Michiel die Sem op de hielen zat. Bij de Missverkiezing ging het om Vivianne en Marie-Louise. Hier had Harmonie Oefening wel succes, aangezien Vivianne de grote winnaar is geworden.

ConcertEen Pinksterkamp met muziekvereniging zonder concert is uiteraard ondenkbaar. Vandaar dat net als in andere edities gedurende het weekend flink is gerepeteerd onder leiding van dirigent Vlavio. Op maandag tweede Pinksterdag werd voor de ouders van de kinderen vervolgens een concert gegeven.

Al met al was het een erg geslaagd, gezellig, muzikaal, feestelijk weekend waar iedereen nog heel erg van uit moet rusten. Uiteraard hopen wij van Oefening van harte op een grotere afvaardiging van de jeugd uit Standdaarbuiten voor een volgende editie.

Foto’s
Zodra er foto’s van het Pinksterkamp beschikbaar zijn, zal op deze plek een update op de website verschijnen.

Update 2 juni 2009: De foto’s van het kamp zijn te zien in het foto-album op de website! Kijk ook eens op de hyves van het Pinksterkamp voor nog meer foto’s,